Leveranser
Leveranser
SVERIGE:
HALLBÄCKS levererar varor inom hela Sverige (med undantag för ett fåtal produkter som måste hämtas i vår butik)
DANMARK:
Vi erbjuder leverans med budfirma till Sjælland i Danmark. Kontakta HALLBÄCKS för prisuppgift angående frakt till Danmark.
NORGE:
Vi levererar ej till
Norge men varor kan skickas till svenska gränsstäder som t ex Strömstad.
Ta kontakt med Hallbäcks för mer info.
Vi använder oss av Posten, DHL och diverse speditionsbolag.
Vi tillhandahåller spårningsuppgifter som vi skickar via mail eller sms. Du kan följa din order på www.posten.se alt. www.dhl.se
Leveranstiderna på hemsidan är beräknade leveranstider och vi reserverar oss för restnoteringar som är utom vår kontroll. Vår förhoppning är självklart att kunna leverera den beställda varan så fort som möjligt.
När leveransen sker med speditionsbolag aviserar speditionsbolaget utkörningen via telefon före leverans. Viktigt att du vid beställningen lämnat telefonnummer så det går att nå dig både dag- och kvällstid samt gärna mobilnummer. Leveranser med speditionsbolag transporteras till den gatuadress/portdörr du angivit vid beställningen! ej inburet i bostad. Leveransen sker dagtid.
Leveranser med Posten/DHL Servicepoint hämtas ut på ditt närmsta Posten/DHL Servicepoint serviceställe. Posten/DHL Servicepoint skickar ut en avi eller ett sms till dig om att din produkt finns att hämta samt adressen till ditt serviceställe.
Större produkter skickas oftast med speditionsbolag som levererar under dagtid, leverans till din gatuadress, ej inburet i bostad. Tänk på att det är du som är köparen av produktern/produkterna som måste ta emot godset och legitimera dig när leverans sker.
Vi kan tyvärr inte ombesörja inbärning/uppbärning, installation eller bortforsling av uttjänta produkter utanför Landskronas kommun, bor ni inom Landskrona/Helsingborgs kommun och önskar installation samt ev bortfortforsling så kontakta oss för prisuppgift.
När ni tar emot era varor är ni skyldiga att omgående kontrollera att emballaget är helt och att produkten ej är skadad innan ni skriver under fraktsedeln. Avemballera därför varorna och kontrollera dem noga så att inga fel finns. Eventuella skador på emballage MÅSTE omgående noteras på fraktsedeln. Skulle det finnas någon skada som syns vid mottagandet skall detta rapporteras till chauffören/utlämningsstället som skall notera detta samt meddela HALLBÄCKS detta omgående. Detta är extremt viktigt.